តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច គឺជាផ្នែកបន្ថែមនៃហ្គេមអនឡាញ ជាទូទៅ ទាំងហ្គេម PC ឬ Mobile game ដែលធ្វើអោយអ្នកលេង មានគោលដៅ ក្នុងការលេងហ្គេម កាន់តែច្រើនឡើង ដោយចុងក្រោយនេះ បានបង្ហាញលទ្ធផលនៃការសិក្សា និងរុករកទិន្នន័យ អាកប្បកិរិយារបស់អ្នកលេងហ្គេម កីឡាអេឡិចត្រូនិច បានរាយការណ៍ថា កន្លែងដែលមនុស្សភាគច្រើន លេងហ្គេមនៃបច្ចុប្បន្ន ជាធម្មតាពួកគេលេងនៅផ្ទះខ្លួនឯង ផ្ទះមិត្តភក្តិ និងនៅពេលធ្វើដំណើរ ។
ដែលជាគោលបំណងសំខាន់ នៃការលេងហ្គេម ភាគច្រើនគេលេងដើម្បីសប្បាយ ចំណាយពេលវេលាអោយមានប្រយោជន៍ បំបាត់ភាពធុញទ្រាន់ និងបន្ធូរភាពតានតឹង ហើយហ្គេមពេញនិយម ដែលអ្នកលេងហ្គេមភាគច្រើនលេង គឺ ROV, Candy Crush,Pub-G ជាដើម ហើយចំណាយពេលជាមធ្យម ក្នុងការលេងហ្គេម 12ម៉ោង ក្នុងមួយសប្តាហ៍ បានចំណាយលើការលេង នៅលើទូរស័ព្ទ 13 ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍ ការប្រើប្រាស់ថេប្លេត និងគ្រឿងហ្គេមHandheld។
ដូចគ្នានៅ 7 ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍ ហើយគ្រឿង Console នៅ 19 ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍ តាមលទ្ធផលស្ទង់មតិ គេអាចមើលឃើញថា អ្នកលេងហ្គេមភាគច្រើន ចំណាយពេល ក្នុងការលេងហ្គេម ក្នុងមួយសប្តាហ៍ច្រើន ហើយអ្នកលេងហ្គេមភាគច្រើន ក៏នឹងចំណាយប្រាក់ ការលេងហ្គេមផងដែរ ហើយនិមិត្តសញ្ញាកីឡាអេឡិចត្រូនិច ជាហ្គេមដែលពេញនិយមបំផុតនោះ គឺជាហ្គេម ដែលប្រើក្នុង ការប្រកួតeSports ដែលប្រសិនបើអ្នកលេងហ្គេម អាចបែងចែកពេលវេលាពីការសិក្សា មកហ្វឹកហាត់ លេងហ្គេមរហូតដល់មានជំនាញ ក៏អាចចូលប្រកួតបាន។
វានឹងមានការផ្លាស់ប្តូរ ពីការលេងហ្គេមបែបកម្សាន្តអភិវឌ្ឍ ទៅជាអ្នកកីឡា eSports អាជីព។អាជីវកម្មកម្មវិធី ក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមកុំព្យូទ័រ ឬហ្គេមទូរស័ព្ទ សម្រាប់ប្រើប្រាស់ ក្នុងការប្រកួត អាជីវកម្មឧបករណ៍គ្រឿងកុំព្យូទ័រ ឧបករណ៍ទូរស័ព្ទ ព្រោះកីឡា eSports ចាំបាច់ត្រូវប្រើគ្រឿងកុំព្យូទ័រ ឬទូរស័ព្ទ ក្នុងការហ្វឹកហាត់ និងចូលរួមក្នុងការប្រកួត អាជីវកម្មប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ គេរំពឹងថានៅពេលអនាគត នឹងមានការផ្សាយបន្តផ្ទាល់ នៃការប្រកួតTournament ធំៗ ដែលមានន័យថា ។
ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយបន្តផ្ទាល់ អាចបង្កើតប្រាក់ចំណូល ពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ដោយប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ នៅក្នុងកីឡា eSportsភាគច្រើន គឺជាការផ្សាយបន្តផ្ទាល់ តាមអ៊ីនធឺណិត អាជីវកម្មការសិក្សា ជាការពិតណាស់ កីឡាដែលប្រកួតកីឡា eSports ភាគច្រើន គឺជាយុវជន នោះមានន័យថា ស្ថាប័នអប់រំត្រូវតែយល់ព្រម និងគាំទ្រអ្នកកីឡា។ អាជីវកម្មក្លឹប អ្នកកីឡា eSports ដូចក្លឹបកីឡាប្រភេទផ្សេងៗទៀតដែរ។
គឺមានការផ្ដោតលើការឧបត្ថម្ភដល់កីឡាករ ហើយនឹងជាប្រាក់ចំណូលភាគច្រើន សម្រាប់អ្នកកីឡាផងដែរ ។ដែលបានមកពីប្រាក់រង្វាន់ ដែលឈ្នះនៃការប្រកួតនីមួយៗ នេះនឹងជួយឱ្យecosystem កីឡា eSports រីកចម្រើនជាមួយគ្នា អាជីវកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក ដែលបន្តរីកចម្រើន ក្នុងទីផ្សារពិភពលោក គឺ1,096 លានដុល្លារ ជាមួយនឹងអត្រាកំណើន 38.2 ភាគរយពីឆ្នាំ 2018 កន្លងមក ដែលអាចចាត់ថ្នាក់ ដូចខាងក្រោម
-អ្នកឧបត្ថម្ភ៖ 456.7 លានដុល្លារ កើនឡើងពីឆ្នាំដែលកន្លងមក 34.3 ភាគរយ
-ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម(Advertising)៖ 189.2 លានដុល្លារ កើនឡើងពីឆ្នាំដែលកន្លងមក 14.8 ភាគរយ
-Media Right៖ 251.3 លានដុល្លារ កើនឡើងពីឆ្នាំដែលកន្លង 41.8 ភាគរយ
-Merchandise & Ticket៖ 103.7 លានដុល្លារ កើនឡើងពីឆ្នាំដែលកន្លងមក 22.4 ភាគរយ
-Game publisher fees៖ ៩៥,២ លានដុល្លារធ្លាក់ចុះពីឆ្នាំដែលកន្លងមក៣.០ ភាគរយ
តាមព័ត៍មានទាំងអស់ បង្ហាញឱ្យឃើញថា eSports មិនត្រឹមតែលេងហ្គេមកុំព្យូទ័រ ឬហ្គេមទូរស័ព្ទប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងមានឥទ្ធិពល លើការអភិវឌ្ឍន៍ ប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីទាំងមូល (ecosystem)និងអាចបង្កើតប្រាក់ចំណូល សម្រាប់អ្នកលេង ឬអ្នកកីឡា ដែលលេងជាច្រើន ដូចជាកីឡាទូទៅផងដែរ។
តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច គឺជាការប្រកួតប្រជែង ការភ្នាល់កីឡាអេឡិចត្រូនិក
តម្លៃនៃកីឡាអេឡិចត្រូនិច គឺជាការប្រកួតប្រជែង ការភ្នាល់កីឡាអេឡិចត្រូនិក ឬ Electronic sports ដែលមានការកំណត់ច្បាប់ ហើយច្បាប់ដែលបានបង្កើតឡើង ជាប្រព័ន្ធសកល អ្នកដែលចូលរួមប្រកួត ត្រូវតែធ្វើតាមច្បាប់ ដូចកីឡាទូទៅដែរ ហើយអាចប្រកួតបានទាំងប្រភេទក្រុម និងប្រភេទបុគ្គល (អាស្រ័យលើការប្រកួតក្នុងការប្រកួតនោះ) ប្រភេទហ្គេម ដែលប្រើសម្រាប់ប្រកួត គឺមានច្រើនអាចចែកចេញជា 3 កម្រិតគឺ៖
ស្ម័គ្រចិត្ដ ពាក់កណ្ដាលអាជីព និងបែបអាជីព ក្នុងការប្រកួតនីមួយៗ នឹងមានប្រាក់រង្វាន់សម្រាប់អ្នកឈ្នះ និងផ្សាយផ្ទាល់ តាមរយៈពិភពអនឡាញ ដល់អ្នកដែលចាប់អារម្មណ៍ ទស្សនាជុំវិញពិភពលោកផងដែរ។គុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិនៃកីឡាE-sports នៃការលេងប្រកួត តែងតែមានគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិនៃប្រភេទនីមួយៗរួចហើយ ប៉ុន្តែយើងនឹងមើលថា តើមានគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិនោះ តើមានអ្វីខ្លះ?អត្ថប្រយោជន៍នៃកីឡាe-sports
-មានសមាធិ មានការតាំងចិត្ត ធ្វើកិច្ចការយ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់ ព្រោះការធ្វើជាកីឡា e-sports បាន មិនត្រឹមតែពូកែលេងហ្គេមប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែត្រូវកើតចេញពីការតាំងចិត្ត និងជំនាញ បច្ចេកទេសការប្រកួតត្រឹមត្រូវជានិច្ច
-បានអនុវត្តវិន័យខ្លួនឯង ព្រោះនេះត្រូវបានគេចាត់ទុក ជាប្រភេទកីឡាមួយ មិនមែនលេងហ្គេមពេញមួយថ្ងៃនោះទេ ត្រូវមានពេលវេលា ដើម្បីអនុវត្តតាមប្រព័ន្ធ ដែលសមរម្យ អាចយកវិន័យនេះ ទៅប្រើប្រាស់នៅពេលអនាគតបាន
-អាចរកប្រាក់ចំណូលបាន សម្រាប់អ្នកលេងពិតប្រាកដ អ្នកដែលមានសមត្ថភាពលេងពូកែ មានជំនាញ និងមានបច្ចេកទេស ក៏អាចរកប្រាក់ចំណូល រហូតក្លាយជាអ្នកមានបានយ៉ាងងាយស្រួល
-បង្កើតឈ្មោះសម្រាប់ខ្លួនអ្នក និងប្រទេសជាតិ ព្រោះសព្វថ្ងៃនេះ ការប្រកួតកីឡាe-sports មិនមែនគ្រាន់តែជាការប្រកួតតូចៗ ដែលចាប់អារម្មណ៍ចំពោះក្រុម ប៉ុន្តែត្រូវបានគេដាក់បញ្ចូល ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍កីឡា ក្នុងតំបន់ដូចជាស៊ីហ្គេម ឬ Asian Games នាពេលអានាគតហើយ
-បង្កើតប្រាក់ចំណូល បាននាពេលអនាគត ជាមួយនឹងកេរ្តិ៍ឈ្មោះ និងទេពកោសល្យ បើទោះជាមិនបានចូលរួម ក្នុងការប្រកួតក៏ដោយ ក៏អាចប្រើសម្រាប់បង្កើតរឿងផ្សេងៗ បានដូចជា ការលេងហ្គេមជាដើម
-ការហ្វឹកហាត់តាមប្រព័ន្ធដែលត្រឹមត្រូវ អាចយកវិន័យនេះទៅអនុវត្តនៅពេលអនាគតបានគុណវិបត្តិនៃកីឡាe-sports
-ខ្ជះខ្ជាយពេលវេលា ដើម្បីធ្វើកិច្ចការផ្សេងៗដូចជា យកពេលវេលាទៅសិក្សា ស្វែងរកការងារដែលមានស្ថេរភាព អានសៀវភៅហ្វឹកហាត់ខួរក្បាល លេងកីឡាហាត់ប្រាណ ដើម្បីសុខភាព
– ខ្វះចំណូលក្នុងការចំណាយផ្សេងៗ ព្រោះដូចដែលបាននិយាយ មិនមែនគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែជោគជ័យ និងទទួលបានលុយនោះទេ ប៉ុន្ដែលេងហើយមិនបានអ្វីល្រលប់មកវិញ ប្រាក់ចំណូលផ្សេងទៀត ក៏មិនមានដែរ
-មិនមែនគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែជោគជ័យនៃកីឡាe-sportsជាអ្នកអាជីព ហើយឈ្នះប្រាក់រង្វាន់ពីការប្រកួត អ្នកត្រូវតែពូកែខ្លាំង
-មានសមាធិ មានការតាំងចិត្ត ធ្វើកិច្ចការផ្សេងៗយ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់ ព្រោះការធ្វើជាអ្នកកីឡា e-sportsបាន មិនត្រឹមតែពូកែលេងហ្គេមប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែត្រូវកើតចេញពីការតាំងចិត្ត និងជំនាញ បច្ចេកទេសការប្រកួតត្រឹមត្រូវជានិច្ច
-ខូចសុខភាព អ្នកដែលមិនចេះហ្វឹកហាត់ត្រឹមត្រូវ គិតថាលេងម៉ោងកាន់តែច្រើន បទពិសោធន៍កាន់តែច្រើន លើកនេះខូចទាំងភ្នែក សុខភាពព្រោះអង្គុយនៅមុខកុំព្យូទ័រ
-រូបរាងខាងក្រៅត្រូវបានគេមើលឃើញថាជាអ្នកញៀនហ្គេម ព្រោះវាជារឿងពិត ពេលគេឃើញក៏នៅតែមុខអេក្រង់ដើម្បីលេងហ្គេម
តើកីឡាអេឡិចត្រូនិច មានហ្គេមអ្វីខ្លះនាពេលបច្ចុប្បន្ន?
-នៅក្នុង esports, Defense of the Ancient 2 ឬ DOTA2 គឺជាហ្គេមដ៏ពេញនិយមមួយ ដែលមានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់ ។ROV ឬ Arena of valor ហ្គេម MOBA នៅលើទូរសព្ទដៃ ដែលពេញនិយមខ្លាំង
-League of Legend ឬ LoL ប្រភេទ MOBA នៅលើកុំព្យូទ័រដែលពេញនិយមដូច Dota
-PES2018 ឬ Pro Evolution Soccer 2018 ដែលជាហ្គេមបាល់ទាត់ពេញនិយមបំផុត
-StarCraft II ដែលជាហ្គេមយុទ្ធសាស្ត្រពេញនិយមបំផុតរហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ន
-Hearthstone ដែលជាហ្គេមបៀរ Blizzard
-Clash Royale ដែលជាហ្គេមទូរស័ព្ទដែលប្តូរការវាយប្រហារបន្ទាយរបស់គូប្រជែង
គេអាចមើលឃើញថា កីឡាអេឡិចត្រូនិក មានប្រាក់រង្វាន់ខ្ពស់គួរសម អ្នកលេងល្បែងភាគច្រើន គោលដៅគឺចង់ប្រកួតកីឡាប្រភេទនេះឲ្យបានច្រើន ដែលអ្នកជំនួញមួយចំនួន ងាកមកវិនិយោគ លើវិស័យកីឡានេះ និងផ្តល់កំណើតដល់អាជីពថ្មីៗជាច្រើន។លើសពីនេះ ការលេងហ្គេមនេះ មានទាំងគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិ វាអាស្រ័យលើការលេងរបស់អ្នកលេង ដូច្នេះគួរលេងហ្គេម ដើម្បីបន្ធូរអារម្មណ៍ ប៉ុន្តែបើអ្នកចង់យកវាជាអាជីព អ្នកត្រូវដឹងពីអត្ថប្រយោជន៍ និងគ្រោះថ្នាក់នឹង គួរសិក្សាស្វែងយល់ជាមុនសិន មិនថាជាច្បាប់ ច្បាប់ សីលធម៌ផ្សេងៗ ត្រង់នេះមានសារៈសំខាន់ណាស់។
ប្រសិនបើនរណាម្នាក់ព្រួយបារម្ភ អំពីឧបករណ៍ហ្គេម ថាបើមិនទាន់ត្រៀមខ្លួនថវិកាតិច តើយើងអាចសម្រេចក្តីសុបិនបានឬទេ? នេះត្រូវតែនិយាយថា ឧបករណ៍ស្ដាប់ ម៉ៅលេងហ្គេម និងខីបត អាចជាផ្នែកមួយក្នុងការលេង ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់បំផុតនោះ គឺជំនាញរបស់យើងផ្ទាល់ ហើយជាការពិតណាស់ ។កីឡាអេឡិចត្រូនិក ដែលកំពុងពេញនិយមបំផុត នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ។
និងក្នុងការរៀបចំ ព្រឹត្តិការណ៍កីឡាលំដាប់ពិភពលោក ក្នុងកម្រិតតំបន់ដូចជា SEA Game 2023 នៅប្រទេសកម្ពុជា ធ្វើជាម្ចាស់ផ្ទះក្នុងការរៀបចំការប្រកួត ក៏បាននាំទៅប្រកួត ដូចគ្នា ចុងក្រោយសហព័ន្ធកីឡាអេឡិចត្រូនិកកម្ពុជា (E-Sports Federation Cambodia) បានប្រកាសបញ្ជីឈ្មោះហ្គេមដែលនឹងរៀបចំនៅក្នុងការប្រកួតកីឡា SEA Game 2023 ដែលមានហ្គេមដូចខាងក្រោម
.Ak2 (PC)
.PUBG Mobile (ទូរស័ព្ទ)
.Mobile Legends: Bang Bang (ទូរស័ព្ទ)
.League of Legends: Wild Rift (ទូរស័ព្ទ)
.Valorant (PC)
.Cross Fire (PC)
តើអ្នកឃើញទេថា eSports មកខ្លាំងប៉ុណ្ណា? បន្ថែមពីលើការរកលុយ សម្រាប់អ្នកលេងហើយនោះ និងពង្រីកដល់អាជីវកម្មជាច្រើនទៀត រួមទាំងនៅក្នុងវិស័យ ការភ្នាល់កីឡាអេឡិចត្រូនិក តាមអ៊ីនធឺណិត ក៏បានចូលមកលេងផងដែរ។ឧទាហរណ៍ ទទួលយកការទស្សន៍ទាយ សម្រាប់លទ្ធផលនៃការប្រកួតនីមួយៗ នោះគឺដើម្បីបង្កើនការ កម្សាន្តនិងបង្កើនភាពរីករាយ នៃការទស្សនា និងការលើកទឹកចិត្ត ឱ្យកាន់តែច្រើនឡើងទៀត រួមជាមួយឱកាសឈ្នះរង្វាន់ សម្រាប់អ្នកដែលមកភ្នាល់លទ្ធផលឈ្នះ និងចាញ់ផងដែរ វាត្រូវបានគេចាត់ទុកថា ជាបន្ថែមការសប្បាយកាន់តែច្រើនឡើង។